10 НОВИХ ПАРАДИГМ ЦИФРОВОЇ ЖУРНАЛІСТИКИ

Photo by José María Legorburu

 

10 НОВИХ ПАРАДИГМ ЦИФРОВОЇ ЖУРНАЛІСТИКИ

Джеймс Брейнер, Spanish Journalism Society

Основні тези виступу професора з Унівеситету Наварри на міжнародній конференції в Малазі, про новітні тенденції світової журналістики.

 

I. Видавці новин звертаються до користувачів і перестають розглядати рекламодавців та інвесторів як основне джерело фінансування.

Бізнес-модель, при якій фінансування медіа приходить від рекламодавців, віджила свій вік і майже мертва.



Автоматична купівля і продаж реклами контролюється монополіями Google і Facebook, що мають кращий доступ до даних про аудиторію медіа, ніж самі ці видання.

Видавці не можуть конкурувати з таким домінуванням програмування і таргетингової реклами. Прийшов час спалити кораблі і не озиратися назад.



II. Серед потоків низькоякісного контенту, дезінформації, клікбейта і фейкових новин вартість новинних організації буде залежати від того, наскільки їй довіряє аудиторія.



Новинним медіа необхідно зміцнювати довіру і організовувати безпосередню взаємодію з аудиторією, слухати аудиторію, дотримуватися принципів прозорості та відкрито ділитися інформацією про власників і інвесторів, інші джерела фінансування і про те, на що редакція витрачає отримані гроші. І, найголовніше - проводити журналістські розслідування, що сприяють підзвітності та змушують політиків і бізнесменів відповідати за свої слова і дії.

 

Дві ці тенденції призвели до виникнення десяти нових парадигм цифрової журналістики.

1. Швидше спільноти, ніж аудиторія. Новинні організації повинні намагатися в першу чергу створити співтовариства навколо високоякісного контенту, який служить потребам читачів і має відношення до їх проблем на соціальному, інтелектуальному і емоційному рівнях.

2. Швидше користувачі, ніж рекламодавці і інвестори. Контент і публікації спонсорів повинні відповідати етичним і соціальним цінностям користувачів, а не цілям рекламодавців та інвесторів, зацікавлених в отриманні прибутку. Хороший приклад такого підходу - Talking Points Memo.

3. Швидше відносини, ніж підрахунок кількості. Найважливіші метрики говорять не про те, скільки пар очей побачило контент, а про те, як журналісти спілкуються з аудиторією і реагують на потреби спільноти.



4. Якість означає більше, ніж кількість. Замість того щоб виливати на публіку потоки інформації про останні новини, про які і так вже кричать всі навколо, медіа можуть використовувати стратегію "повільних новин", пропонуючи пояснення, контекст і аналіз. Таку модель демонструє голландське видання De Correspondent.

5. Швидше робота на благо суспільства, ніж орієнтація на отримання прибутку. Цифрові новинні організації проводять розслідувальні журналістські проекти, в яких перевіряють дії і висловлювання впливових представників бізнесу і політики. Прикладом таких медіа можуть служити французький он-лайн журнал MediaPart і сайт eldiario.es з Іспанії.



6. Перевага соціального капіталу фінансовому. Цифровим медіа часто бракує фінансування, тому їм потрібно шукати способи монетизації соціального капіталу, який допомагає залучати пожертвування і інвестиції.

Основа такого капіталу - довіра до опублікованим на сайті контенту, репутації журналістів і зв'язків з іншими медіа та громадськими організаціями.

7. Членство цінніше, ніж підписка. Ті, хто вкладає гроші у видання, не купують інформацію - це не чисто економічна угода. Вони підтримують місію видання, яке, як правило, служить інтересам конкретної спільноти.

Незалежно від того, називаєте ви цих людей або організації партнерами, членами організації, друзями, спонсорами тощо, вони служать основою десятків сервісно-орієнтованих медіа. The Membership Puzzle Project призводить більше сотні прикладів таких медіа.

8. Швидше ніші в медіа, ніж мас-медіа. Найчастіше процвітаючими виявляються ЗМІ, орієнтовані на теми або аудиторію, яким не приділяють достатньої уваги традиційні ЗМІ, які вважають їх недостатньо прибутковими. Приклади таких тем - права людини, суспільні організації, якість державних послуг, охорона здоров'я, навколишнє середовище, гендерні проблеми, малий бізнес, інновації та наука. Видання Perspective Daily з Німеччини привернуло 13000 платних передплатників завдяки публікації орієнтованих на широку аудиторію статей, присвячених науці.



9. Відродження таких особистих медіа, як електронна пошта та блоги. Перевага таких медіа в тому, що їх можна захистити від Google і Facebook. Прикладами успішного використання таких стратегій можуть бути TheSkimm і Business of Fashion.



10. Нові формати оповідання, які отримала завдяки новим технологіям. Багато з цих форматів використовують безкоштовні або дешеві технології, що дозволяють шукати великі бази даних. Аргентинський Linguoo запустив сервіс, що дозволяє сліпим людям читати новини, ним тепер користуються і на інших платформах.

 

11. І - бонус для тих, хто дочитав до кінця: швидше за співпрацю, ніж змагання. Прекрасним прикладом може бути робота OjoPúblico of Peru, що залучив чотири інших видання до роботи над розслідувальним проектом про крадіжку сотень предметів мистецтва і культури з Латинської Америки.


Нас чекає новий світ)))

 

В КОШИКУ
Товарів
на суму 0 грн.
Переглянути
КОШИК
0 товарів

НАШІ ЗАЦІКАВЛЕННЯ:
поза сферою Дайсона

СУМА ЗНАНЬ ТА ТЕХНОЛОГІЙ
Валерій Верховський Той, хто чинить зло, завжди намагається приховати правду. Той, хто зі злом бореться, має вміти відрізняти правду від брехні, а добро від зла, випадковість від злого умислу. Така основа всіх детективів, кількість напрямів цього жанру з часів Едгара По та Конан Дойля значно збільшилася, проте наведений принцип чинний для всіх. Є детективи-загадки; класичний приклад це історії про пригоди отця Брауна: зло достатньо викрити і назвати за іменем. У Шерлока Холмса складніше: злочинцеві треба протиставити не лише логіку, а й застосувати силу. У американському "крутому" детективі, класиком якого був Реймонд Чандлер, інтелект детектива є додатком до силових методів досягнення справедливості. Детектив дає нам впевненість у невідворотності покарання зла, що інтелект, здатний до розвиненого логічного мислення, перемагає хирість і підступність. Що добро в поєднанні з мужністю та холоднокровністю сильніші за зло. Саме зараз, коли на вулицях стає все більш незатишно, все быльше зброї на руках, морально-етична планка стрімко падає, події з Лас-Вегаса взагалі вводять в ступор, отож психіка потребує захопливих історій, де герої яскраві, атмосфера тривожно-небезпечна, а справедливість врешті бере гору. Тобто хочеться якраз детективів: віртуозного розслідування зухвалого злочину. Хочеться нових місіс Марпл, Пуаро чи хоча б лейтенантів Коломбо. #читати
Фантастика - йдеться про книжки чи про кінематограф - буває науковою, не зовсім науковою чи зовсім ненауковою (або фентезі). "Батьківщиною" фентезі є не середньовіччя і не казки та легенди, а підсвідомість; середньовіччя було такою собі колективною підсвідомістю західної цивілізації, тому більшість сюжетів і архетипів фентезі запозичено звідти. Нам мало цікавий справжній рицар Хруоланд, але ми знаємо про подвиги легендарного лицаря Роланда. У НФ ці припущення або можливі, або вірогідно можливі, у фентезі вони мають бути такими, що неможливі в принципі. Але є "смуга" на межі цих двох потужних течій фантазії, яку можна віднести і до того, і до того напряму, та яка не цілковито відповідає критеріям "твердої" НФ або "Чистої" фентезі. Тому поряд із стрічками, в яких дотримано традицій жанру та зображені зорельоти, кіборги, прибульці тощо, до переліку фільмів, які є визначними для кінофантастики, увійшли такі, що не дають вичерпного пояснення дивам. Припущення в таких історіях органічно вплетене у саму фабулу. Тож така фантастика має право називатися науковою, бо вона філософська, а філософія - наука. #читати
Микола Лукаш вважав Майка Йогансена людиною №1 в українській літературі, оскільки той був блискучим перекладачем з багатьох мов та унікальним письменником, абсолютно достойний нобелівської премії. Микола Лукаш був не менш важливий для Європейської культури і так само міг претендувати на цей почесний п’єдестал. #читати
Статті