10 НОВИХ ПАРАДИГМ ЦИФРОВОЇ ЖУРНАЛІСТИКИ
Photo by José María Legorburu
10 НОВИХ ПАРАДИГМ ЦИФРОВОЇ ЖУРНАЛІСТИКИ
Джеймс Брейнер, Spanish Journalism Society
Основні тези виступу професора з Унівеситету Наварри на міжнародній конференції в Малазі, про новітні тенденції світової журналістики.
I. Видавці новин звертаються до користувачів і перестають розглядати рекламодавців та інвесторів як основне джерело фінансування.
Бізнес-модель, при якій фінансування медіа приходить від рекламодавців, віджила свій вік і майже мертва.
Автоматична купівля і продаж реклами контролюється монополіями Google і Facebook, що мають кращий доступ до даних про аудиторію медіа, ніж самі ці видання.
Видавці не можуть конкурувати з таким домінуванням програмування і таргетингової реклами. Прийшов час спалити кораблі і не озиратися назад. II. Серед потоків низькоякісного контенту, дезінформації, клікбейта і фейкових новин вартість новинних організації буде залежати від того, наскільки їй довіряє аудиторія. Новинним медіа необхідно зміцнювати довіру і організовувати безпосередню взаємодію з аудиторією, слухати аудиторію, дотримуватися принципів прозорості та відкрито ділитися інформацією про власників і інвесторів, інші джерела фінансування і про те, на що редакція витрачає отримані гроші. І, найголовніше - проводити журналістські розслідування, що сприяють підзвітності та змушують політиків і бізнесменів відповідати за свої слова і дії.
Дві ці тенденції призвели до виникнення десяти нових парадигм цифрової журналістики.
1. Швидше спільноти, ніж аудиторія. Новинні організації повинні намагатися в першу чергу створити співтовариства навколо високоякісного контенту, який служить потребам читачів і має відношення до їх проблем на соціальному, інтелектуальному і емоційному рівнях.
2. Швидше користувачі, ніж рекламодавці і інвестори. Контент і публікації спонсорів повинні відповідати етичним і соціальним цінностям користувачів, а не цілям рекламодавців та інвесторів, зацікавлених в отриманні прибутку. Хороший приклад такого підходу - Talking Points Memo.
3. Швидше відносини, ніж підрахунок кількості. Найважливіші метрики говорять не про те, скільки пар очей побачило контент, а про те, як журналісти спілкуються з аудиторією і реагують на потреби спільноти.
4. Якість означає більше, ніж кількість. Замість того щоб виливати на публіку потоки інформації про останні новини, про які і так вже кричать всі навколо, медіа можуть використовувати стратегію "повільних новин", пропонуючи пояснення, контекст і аналіз. Таку модель демонструє голландське видання De Correspondent.
5. Швидше робота на благо суспільства, ніж орієнтація на отримання прибутку. Цифрові новинні організації проводять розслідувальні журналістські проекти, в яких перевіряють дії і висловлювання впливових представників бізнесу і політики. Прикладом таких медіа можуть служити французький он-лайн журнал MediaPart і сайт eldiario.es з Іспанії.
6. Перевага соціального капіталу фінансовому. Цифровим медіа часто бракує фінансування, тому їм потрібно шукати способи монетизації соціального капіталу, який допомагає залучати пожертвування і інвестиції.
Основа такого капіталу - довіра до опублікованим на сайті контенту, репутації журналістів і зв'язків з іншими медіа та громадськими організаціями.
7. Членство цінніше, ніж підписка. Ті, хто вкладає гроші у видання, не купують інформацію - це не чисто економічна угода. Вони підтримують місію видання, яке, як правило, служить інтересам конкретної спільноти.
Незалежно від того, називаєте ви цих людей або організації партнерами, членами організації, друзями, спонсорами тощо, вони служать основою десятків сервісно-орієнтованих медіа. The Membership Puzzle Project призводить більше сотні прикладів таких медіа.
8. Швидше ніші в медіа, ніж мас-медіа. Найчастіше процвітаючими виявляються ЗМІ, орієнтовані на теми або аудиторію, яким не приділяють достатньої уваги традиційні ЗМІ, які вважають їх недостатньо прибутковими. Приклади таких тем - права людини, суспільні організації, якість державних послуг, охорона здоров'я, навколишнє середовище, гендерні проблеми, малий бізнес, інновації та наука. Видання Perspective Daily з Німеччини привернуло 13000 платних передплатників завдяки публікації орієнтованих на широку аудиторію статей, присвячених науці.
9. Відродження таких особистих медіа, як електронна пошта та блоги. Перевага таких медіа в тому, що їх можна захистити від Google і Facebook. Прикладами успішного використання таких стратегій можуть бути TheSkimm і Business of Fashion.
10. Нові формати оповідання, які отримала завдяки новим технологіям. Багато з цих форматів використовують безкоштовні або дешеві технології, що дозволяють шукати великі бази даних. Аргентинський Linguoo запустив сервіс, що дозволяє сліпим людям читати новини, ним тепер користуються і на інших платформах.
11. І - бонус для тих, хто дочитав до кінця: швидше за співпрацю, ніж змагання. Прекрасним прикладом може бути робота OjoPúblico of Peru, що залучив чотири інших видання до роботи над розслідувальним проектом про крадіжку сотень предметів мистецтва і культури з Латинської Америки.
Нас чекає новий світ)))