10 НОВИХ ПАРАДИГМ ЦИФРОВОЇ ЖУРНАЛІСТИКИ

Photo by José María Legorburu

 

10 НОВИХ ПАРАДИГМ ЦИФРОВОЇ ЖУРНАЛІСТИКИ

Джеймс Брейнер, Spanish Journalism Society

Основні тези виступу професора з Унівеситету Наварри на міжнародній конференції в Малазі, про новітні тенденції світової журналістики.

 

I. Видавці новин звертаються до користувачів і перестають розглядати рекламодавців та інвесторів як основне джерело фінансування.
Бізнес-модель, при якій фінансування медіа приходить від рекламодавців, віджила свій вік і майже мертва.


Автоматична купівля і продаж реклами контролюється монополіями Google і Facebook, що мають кращий доступ до даних про аудиторію медіа, ніж самі ці видання.
Видавці не можуть конкурувати з таким домінуванням програмування і таргетингової реклами. Прийшов час спалити кораблі і не озиратися назад.

II. Серед потоків низькоякісного контенту, дезінформації, клікбейта і фейкових новин вартість новинних організації буде залежати від того, наскільки їй довіряє аудиторія.

Новинним медіа необхідно зміцнювати довіру і організовувати безпосередню взаємодію з аудиторією, слухати аудиторію, дотримуватися принципів прозорості та відкрито ділитися інформацією про власників і інвесторів, інші джерела фінансування і про те, на що редакція витрачає отримані гроші. І, найголовніше - проводити журналістські розслідування, що сприяють підзвітності та змушують політиків і бізнесменів відповідати за свої слова і дії.
 

Дві ці тенденції призвели до виникнення десяти нових парадигм цифрової журналістики.
1. Швидше спільноти, ніж аудиторія. Новинні організації повинні намагатися в першу чергу створити співтовариства навколо високоякісного контенту, який служить потребам читачів і має відношення до їх проблем на соціальному, інтелектуальному і емоційному рівнях.
2. Швидше користувачі, ніж рекламодавці і інвестори. Контент і публікації спонсорів повинні відповідати етичним і соціальним цінностям користувачів, а не цілям рекламодавців та інвесторів, зацікавлених в отриманні прибутку. Хороший приклад такого підходу - Talking Points Memo.
3. Швидше відносини, ніж підрахунок кількості. Найважливіші метрики говорять не про те, скільки пар очей побачило контент, а про те, як журналісти спілкуються з аудиторією і реагують на потреби спільноти.


4. Якість означає більше, ніж кількість. Замість того щоб виливати на публіку потоки інформації про останні новини, про які і так вже кричать всі навколо, медіа можуть використовувати стратегію "повільних новин", пропонуючи пояснення, контекст і аналіз. Таку модель демонструє голландське видання De Correspondent.
5. Швидше робота на благо суспільства, ніж орієнтація на отримання прибутку. Цифрові новинні організації проводять розслідувальні журналістські проекти, в яких перевіряють дії і висловлювання впливових представників бізнесу і політики. Прикладом таких медіа можуть служити французький он-лайн журнал MediaPart і сайт eldiario.es з Іспанії.


6. Перевага соціального капіталу фінансовому. Цифровим медіа часто бракує фінансування, тому їм потрібно шукати способи монетизації соціального капіталу, який допомагає залучати пожертвування і інвестиції.
Основа такого капіталу - довіра до опублікованим на сайті контенту, репутації журналістів і зв'язків з іншими медіа та громадськими організаціями.
7. Членство цінніше, ніж підписка. Ті, хто вкладає гроші у видання, не купують інформацію - це не чисто економічна угода. Вони підтримують місію видання, яке, як правило, служить інтересам конкретної спільноти.
Незалежно від того, називаєте ви цих людей або організації партнерами, членами організації, друзями, спонсорами тощо, вони служать основою десятків сервісно-орієнтованих медіа. The Membership Puzzle Project призводить більше сотні прикладів таких медіа.
8. Швидше ніші в медіа, ніж мас-медіа. Найчастіше процвітаючими виявляються ЗМІ, орієнтовані на теми або аудиторію, яким не приділяють достатньої уваги традиційні ЗМІ, які вважають їх недостатньо прибутковими. Приклади таких тем - права людини, суспільні організації, якість державних послуг, охорона здоров'я, навколишнє середовище, гендерні проблеми, малий бізнес, інновації та наука. Видання Perspective Daily з Німеччини привернуло 13000 платних передплатників завдяки публікації орієнтованих на широку аудиторію статей, присвячених науці.


9. Відродження таких особистих медіа, як електронна пошта та блоги. Перевага таких медіа в тому, що їх можна захистити від Google і Facebook. Прикладами успішного використання таких стратегій можуть бути TheSkimm і Business of Fashion.


10. Нові формати оповідання, які отримала завдяки новим технологіям. Багато з цих форматів використовують безкоштовні або дешеві технології, що дозволяють шукати великі бази даних. Аргентинський Linguoo запустив сервіс, що дозволяє сліпим людям читати новини, ним тепер користуються і на інших платформах.

 

11. І - бонус для тих, хто дочитав до кінця: швидше за співпрацю, ніж змагання. Прекрасним прикладом може бути робота OjoPúblico of Peru, що залучив чотири інших видання до роботи над розслідувальним проектом про крадіжку сотень предметів мистецтва і культури з Латинської Америки.

Нас чекає новий світ)))

 

В КОШИКУ
Товарів
на суму 0 грн.
Переглянути
КОШИК
0 товарів

НАШІ ЗАЦІКАВЛЕННЯ:
поза сферою Дайсона

СУМА ЗНАНЬ ТА ТЕХНОЛОГІЙ
Доктор Немо, Radio Lemberg Пітер Тіль (Peter Андреас Тіль, нім. Peter Andreas Thiel; нар. у 1967 році, Франкфурт) — американський бізнесмен німецького походження, інвестор і керуючий хедж-фондами. ЛЕКЦІЯ 3: СИСТЕМИ ЦІННОСТЕЙ Багато в чому історія 90-х - це історія поширених помилок в розумінні того, що таке цінність. Поняття «цінності» перейшло в психосоціальну площину, цінним оголошувалося те, що люди вважали саме таким. Щоб відійти від цієї стадної помилки минулого десятиліття, ми повинні докласти зусиль і з'ясувати, чи можливо визначити об'єктивну цінність бізнесу, і якщо так, то як це зробити. Якщо ми повернемося до міркувань з першої лекції, то зауважимо, що є ряд питань, які можуть наштовхнути нас на уявлення про цінності. Ці питання сильно персоніфіковані. Наприклад: Що Я можу зробити? Що з цього МЕНІ здається цінним? Що НЕ РОБЛЯТЬ ІНШІ? Якщо брати за основу глобалізацію і технології, як дві основні осі координат 21-го століття, то всі зазначені питання можна синтезувати в одне високорівневе питання: які компанії, цінність яких очевидна, ще ніхто не заснував? Дещо інший погляд на технології - перехід від 0 до 1, якщо повернутися до нашої колишньої термінології - можна отримати з фінансової та економічної точок зору. Ця точка зору може також пролити світло на поняття «цінності», розглянемо її зараз більш детально. (DN нещодавно в Китаї заборонили рекламу золота, коштовностей, картин та нерухомості як хибних життєвих цінностей :) #читати
Передбачення майбутнього в усіх релігіях вважається посяганням на промисел Творця, і нібито люди мали таку опцію, включно з точним знанням свого життя та долі. Забрано це чи є можливість розвинути дар передбачення як нормальну здатність в Homo Sapientis— невідомо, тому прогнозування майбутнього завжди цікавитиме й вабитиме невідомими горизонтами та перспективами. Наводжу огляд кількох гуру цієї справи, а разом з цим і їхніх прогнозів. Інша справа, що свіжий погляд на старі речі бажаний. Сам технопрогноз справа добра, базується на аналітиці та здоровому глузді, а от перебачити, як ці технології покращать чи погіршать екологію, довкілля, життя — доволі складно, як і все, що випробовується часом та практикою. За Лемом, спочатку треба придумати термін, а вже потім проходить його матеріалізація. От наприклад слово ІНТЕРНЕТ точно потребує нового змістовного терміну, оскільки втратило описову суть процесів (ну яке ж це міжмережеве з’єднання), по факту це вже ГЛОБАЛНЕТ. Так само і з сонячною енергією — поки що ми можемо лише накопичувати електричну енергію, індуковану сонячними променями, а от коли дійсно сонячна енергія буде в вигляді якоїсь субстанції типу холодної сонячної плазми, тоді й назва буде правильною... Не так вже й багато професійних мрійників та конструкторів майбутнього. Маск бачить людей, які колонізують Марс, зосередивши зусилля на техзасобах досягнення цього, навіть його червоний роадстер літатиме навколо планет сонячної системи, маючи на борту голографічні архіви основних досягнень земної цивілізації, Курцвейл більше говорить про удосконалення людей та перетворення їх у суперкіборгів, які матимуть змогу змінювати свою форму та неминучу сингулярність, Дейв Еванс говорить про жадану та фантастичну для нас телепортацію, Мічіо Кайку веде ретельний хронометраж наукових відкрить та напрямів які з цим відкриваються. Водночас всі футурологи сходяться на думці, що створення Штучного інтелекту є неминучим, з новим набором загроз і винахід на порядки перевершить свого творця. А ще всі вони переконані: щоб вижити, нам доведеться удосконалюватись – не лише друкувати собі органи на 3D-принтері, а й ставати кращими та сильнішими завдяки чіпам, які стимулюватимуть роботу мозку чи нанороботам. #читати
На технологічній конференції SXSW представники XPrize Foundation від All Nippon Airways оголосили новий конкурс XPrize зі створення аватарів.  $10млн. отримає Переможець за найфункціональнішу фізичну оболонку, яка зможе непомітно переносити людські вміння та навички у місце та час, коли ті потрібні, зберігаючи всі відчуття та вміння власного тіла. Фінальний термін - 1 жовтня 2021 року. #читати