Парадоксальні фільми Мілоша Формана

Нас не дуже цікавить життя Езопа, радше його твори та спосіб вираження думок,  надзвичайно цінних перлин моралі та відносин. Фільми Формана настільки яскраво представляють глибинні,  важливі для кожного смисли, що насичене життя, коло спілкування та становлення митця відходить на задній план. 

Те що сказав людству Мілощ Форман своїми фільмами є безцінним вкладом в розвиток цивілізації та розуміння багатьох граней таланту в змаганні з сірістю, блиском та приземленістю бажань і буття. Форман захоплений загадкою генія, драмою конкуренції генія та таланту, заінтригований природою посередності (екзистенційного переживання цієї посередності її носіями). Фільмографію виставляю в міру власної розуміння важливості та черговості перегляду. 

Однозначно варто дивитися усі, деякі кількаразово. :)

DN

 

1. Амадей Amadeus (1984)

Культова біографічна драма, фільм-володар восьми «Оскарів» заснований на історії життя видатного композитора Вольфганга Амадея Моцарта та легендах, які його оточували. 

Події розгортаються у 1781 році. В центрі сюжету – історія успішного придворного композитора при імператорі Йосифі II Антоніо Сальєрі. Одного дня його життя різко змінюється, адже він отримує конкурента в особі молодого та нахабного композитора Моцарта. Сальєрі з жахом виявляє, що божественний музичний дар, яким він так бажає володіти, дістався цьому непристойному, жартівливому молодику. Засліплений заздрістю, він замишляє за будь-яку ціну знищити Моцарта...

дивитися

2. Реґтайм Ragtime (1981)

Драма розповідає про пошук хоча б натяків на справедливість однієї афроамериканської сім'ї, усвідомлення своєї ідентичності та боротьбі з расизмом, в американському південному штаті в початку 20 століття. У фільмі зіграли відомі актори, такі як Ховард Е. Роллінз молодший, Джеймс Олсон, Елізабет Макговерн, Бред Дуриф, Мері Стінберген, Менді Патінкін, Роберт Джой, Джеймс Кагні, Кеннет МакМіллан та Деббі Аллен. Назва фільму, "Регтайм", походить від музичного стилю, що був популярним у США у цей період. Фільм був номінований на оскар у різних категоріях, включаючи кращу оригінальну музику та кращу жіночу роль виконавиці.

дивитися

 

3. Пролітаючи над гніздом зозулі One Flew Over the Cuckoo's Nest(1984)

Справжня класика світового кіно. Шедевр Мілоша Формана, знятий за однойменним романом культового письменника-бунтівника Кена Кізі, що має 5 найпрестижніших Оскарів: за кращий фільм, за кращу чоловічу за жіночу головні ролі, режисуру та кращий адаптований сценарій, а також 28 інших нагород та 11 номінацій.

За сюжетом, в надії уникнути тюремного ув'язнення, молодий аферист Рендл Патрік Макмерфі імітує божевілля та потрапляє в психіатричну клініку, де майже неподільно господарює є жорстока і безсердечна сестра Мілдред Ретчед. Макмерфі дивується тому, що інші пацієнти змирилися зі ставленням до них, немов до тварин, та жорстоким правилам лікувального закладу. Ще більше дивує Рендела те, що багато «в’язнів» лікарні опинилися тут цілком добровільно і можуть у будь-який момент полишити її. Він починає спілкуватись із хворими, підбиваючи їх на бунт…

дивитися

4. Людина з Місяця Man on the Moon (1999)

Неоднозначний, скандальна біографічна драма про життя та кар'єру найбільш ексцентричного авангардного американського коміка Енді Кауфмана.

Сюжет розкриває історію людини, яка мала свої погляди на гумор, творчість і світ. Для нього метою усього життя стали виступи перед публікою. Для Кауфмана гумор і творчість була чимось більшими, важливішими грошей і інших звичних для решти людей цінностей.Енді цей той персонаж який займався тим, чим хотів і був визнаним публікою за свою унікальність. Артист який вірив у щось хороше завжди, навіть коли вже не було у що вірити. Комік який вважав що гарний жарт робиться не за шаблоном...

дивитися

5. Привиди Гойї Goya's Ghosts (2006)

Події, описані у кінострічці "Привиди Гойї", розгортаються наприкінці XVIII століття. У цей складний період країною правил Карл IV. Велися наполеонівські війни. У катівні іспанської інквізиції несподівано потрапляє приваблива красуня на ім'я Інес, яка є спадкоємицею забезпеченого купця Томазо. Її вважають музою придворного художника Франциско Гойї. Юна особа була його головною натхненницею. Великий творець часто зображував її обличчя своїх фресках. Відомий портретист не міг допустити, щоб вона нудилася в ув'язненні. Йому довелося звернутися за сприянням до священнослужителя Лоренцо, який був його добрим знайомим. Якось вона відвідала місцеву забігайлівку і категорично відмовилася скуштувати страву, приготовлену зі свинини. Про це дізнались святі отці. Після такого необдуманого вчинку тендітна дівчина була кинута до в'язниці. Вона піддавалася всіляким тортурам і перестала вірити в те, що колись буде випущена на волю. Незабаром її відвідав і зґвалтував Лоренцо. Завдяки підступам батька нещасної в'язниці священик зрозумів, що вона невинна. Незважаючи на це, їй довелося жити у в'язниці цілих 15 років.

дивитися

6. Вальмон Valmont (1989)

Екранізація роману Шодерло де Лакло "Небезпечні зв'язки". 

Світська левиця маркіза де Мертей якось дізнається, що її коханець Жеркур, не сказавши їй жодного слова, планує одружитися з юною Сесіль де Воланж. Бажаючи помститися йому, Мертей умовляє свого близького знайомого віконта де Вальмона спокусити дівчину. Той спочатку відмовляється, заявляючи, що закоханий у мадам де Турвель, котра дбайливо зберігає вірність чоловікові. Маркіза пропонує Вальмону парі: якщо він досягне свого з мадам де Турвель, то вона віддасться йому; якщо ж ні, то віконт повинен буде вирушити в монастир і покаятися.

дивитися

7. Народ проти Ларрі Флінта The People vs. Larry Flynt (1996)

«Ларрі Флінт — диявол із крилами янгола. Наполовину він аморальний негідник, з іншого боку — його шляхетність захоплює» — говорить Мілош Форман. Ця біографія відомого порномагната охоплює 25-річний період, і оповідає історію чоловіка, котрий починав як власник стрип-бару і завершив як видавець контроверсійного порножурналу «Hustler». Історія людини, котра кинула виклик суспільним підвалинам, і чий суд розпочався дебатами з захисниками моралі щодо Першої поправки Конституції США.

дивитися

8. Волосся HAIR(1984)

музичний фільм, знятий Мілошем Форманом, розповідає про життя і проблеми молоді в епоху хіпі у США та Німеччині. Фільм поєднує жанри мюзиклу, драми, мелодрами, комедії та воєнного кіно, створюючи вражаючу мозаїку емоцій та сюжетних ліній.

Дія фільму розгортається в розмаїтому світі хіпі, де молодь прагне відсторонитися від суспільних норм і війни. Головний герой Клод - мрійник із приміщеннями, який вирушає на пошуки себе і щастя. Перейшовши через багато перешкод, він потрапляє до спільноти хіпі, де він виявляє незвичайну самореалізацію та закохується у прекрасну Шілагх. Але скоро його світ настигають реалії війни, коли він призивається на фронт до В'єтнаму.

"Волосся" вплетає в себе важливі теми того часу, такі як війна, дружба, кохання, свобода та індивідуальна самореалізація. Цей фільм є поетичним зображенням того, як ідеали генерації 60-х років зіштовхуються з суворими реаліями сучасного світу.

дивитися

9. Бал пожежників, Horí, má panenko(1967)

Культовий чеський комедійний шедевр. Цей яскравий та дотепний фільм оживляє протиріччя та загадки, пов'язані з організацією пожежної команди у невеликому місті. Сюжет фільму розгортається за часів сільського населення, виснаженого побоюваннями та стереотипами про їхню пожежну команду. Незграбна та недосвідчена команда пожежників постійно опиняється у скрутних ситуаціях, створюючи шалену комедійну симфонію. У той же час, глобальний конфлікт і незалежність жінок, які повільно набирають силу, додають нові верстви в ансамбль цього захоплюючого фільму.
Форман, будучи майстром сатири та людської комедії, чудово передає настрої та атмосферу, використовуючи смішні ситуації та розумні діалоги. Режисер не тільки розважає глядача, а й викликає думки про соціальні та політичні проблеми, які часто затьмарюються сміхом та іронією. Одна з головних переваг цього фільму - це талановитий ансамбль акторів, який відтворює неповторних персонажів. Їхні природні та живі виступи посилюють шарм та глибину сюжету. Прекрасна режисура, смішні сцени та несподівані повороти подій роблять «Бал пожежників» незабутнім джерелом радості для кожного глядача.

дивитися

10. Любовні пригоди блондинки, Lásky jedné plavovlásky(1965)

Унікальна комедія-мелодрама розповідає про пригоди незалежної та впевненої в собі блондинки Мільди у спробі знайти кохання у світі, де всі її хочуть отримати, але ніхто не хоче довго тримати. Фільм переповнений гумором, романтикою та непередбачуваними поворотами сюжету, який захоплює глядачів до кінця. "Любовні пригоди блондинки" - це культова кінокомедія, яка досі продовжує підкорювати серця глядачів у всьому світі.

дивитися

11. Конкурс, Konkurs(1963)

Друга режисерська та перша самостійна робота Мілоша Формана – це насамперед імпровізація та пошук. У 1963 році Мілош Форман стає ключовою фігурою чехословацької культури 60-х років. знявши один за одним три фільми - середньометражні 16-мм "Конкурс" та "Не будь цієї музики", запущені в прокат під загальною назвою "Конкурс", та повнометражний "Чорний Петро", які позначили виразний тематичний та стилістичний розрив з попереднім поколінням кінематографістів та відіграли головну роль у становленні “чехословацької нової хвилі”.

"Конкурс": цей напівдокументальний фільм розповідає про захоплення молоді поп-музикою та рок-н-ролом. У фільмі йдеться про фіктивний конкурс, у якому мали відібрати співачку в престижний і дуже популярний на той час музичний театр «Семафор». Проте, переможниця конкурсу давно вже відома його організаторам. Глядачі отримує можливість побачити конкурс із двох точок зору – зсередини, з боку організаторів та очима його учасників.

Все почалося з невеликого празького авангардного театру «Семафор», де Форман з'явився з оператором Ондржичеком та камерою і, нібито проводячи відбір юних співочих обдарувань, записав на плівку сімпровізований на його прохання конкурс непрофесійних співачок, які прагнуть потрапити на театральну сцену. Знявши після цього невеликий ігровий епізод, режисер вмонтував його в матеріал і отримав цілком закінчений фільм.

дивитися

12. Чорний Петро, Cerný Petr (1964)

"Чорний Петро" - це унікальна комедія-драма. Фільм описує історію звичайного чоловіка Петра, який живе в місті і працює на заводі, який раптово знаходить щастя у вигляді жінки. Але це щастя виявляється не таким, яким він уявляв, і він потрапляє в численні комічні ситуації. У "Чорному Петрі" він успішно поєднує драматичні та комічні елементи, створюючи унікальну атмосферу. Цей фільм займає особливе місце в історії чехословацького кінематографу і обов'язково порадує глядачів своєю оригінальною сюжетною лінією та кумедними персонажами.

дивитися

 

В КОШИКУ
Товарів
на суму 0 грн.
Переглянути
КОШИК
0 товарів

НАШІ ЗАЦІКАВЛЕННЯ:
поза сферою Дайсона

СУМА ЗНАНЬ ТА ТЕХНОЛОГІЙ
Позиціонування нашого тіла у просторі, координація роботи всіх м'язів, пізнання навколишнього світу, збалансованість рухів у спорті та побуті забезпечують всього кілька кристаликів кальцію у завитку внутрішнього вуха. Абсолютно очевидно, що точка відліку координат базується на співрозмірності з гравітаційним полем Землі (Місяць, Марс, відкритий космос викликають інші відчуття). #читати
Валерій Верховський Той, хто чинить зло, завжди намагається приховати правду. Той, хто зі злом бореться, має вміти відрізняти правду від брехні, а добро від зла, випадковість від злого умислу. Така основа всіх детективів, кількість напрямів цього жанру з часів Едгара По та Конан Дойля значно збільшилася, проте наведений принцип чинний для всіх. Є детективи-загадки; класичний приклад це історії про пригоди отця Брауна: зло достатньо викрити і назвати за іменем. У Шерлока Холмса складніше: злочинцеві треба протиставити не лише логіку, а й застосувати силу. У американському "крутому" детективі, класиком якого був Реймонд Чандлер, інтелект детектива є додатком до силових методів досягнення справедливості. Детектив дає нам впевненість у невідворотності покарання зла, що інтелект, здатний до розвиненого логічного мислення, перемагає хитрість і підступність. Що добро в поєднанні з мужністю та холоднокровністю сильніші за зло. Саме зараз, коли на вулицях стає все більш незатишно, все більше зброї на руках, морально-етична планка стрімко падає, події з Лас-Вегаса взагалі вводять в ступор, отож психіка потребує захопливих історій, де герої яскраві, атмосфера тривожно-небезпечна, а справедливість врешті бере гору. Тобто хочеться якраз детективів: віртуозного розслідування зухвалого злочину. Хочеться нових місіс Марпл, Пуаро чи хоча б лейтенантів Коломбо. Цікавих детективів багато, дуже багато, ми відібрали найбільш концептуальні та талановиті, їх вже більше 56, тягнемо до сотки :)) #читати
Фантастика - йдеться про книжки чи про кінематограф - буває науковою, не зовсім науковою чи зовсім ненауковою (або фентезі). "Батьківщиною" фентезі є не середньовіччя і не казки та легенди, а підсвідомість; середньовіччя було такою собі колективною підсвідомістю західної цивілізації, тому більшість сюжетів і архетипів фентезі запозичено звідти. Нам мало цікавий справжній рицар Хруоланд, але ми знаємо про подвиги легендарного лицаря Роланда. У НФ ці припущення або можливі, або вірогідно можливі, у фентезі вони мають бути такими, що неможливі в принципі. Але є "смуга" на межі цих двох потужних течій фантазії, яку можна віднести і до того, і до того напряму, та яка не цілковито відповідає критеріям "твердої" НФ або "Чистої" фентезі. Тому поряд із стрічками, в яких дотримано традицій жанру та зображені зорельоти, кіборги, прибульці тощо, до переліку фільмів, які є визначними для кінофантастики, увійшли такі, що не дають вичерпного пояснення дивам. Припущення в таких історіях органічно вплетене у саму фабулу. Тож така фантастика має право називатися науковою, бо вона філософська, а філософія - наука. З огляду на теперішній швидкий рух до точки сингулярності, який пришвидшує розвиток ШІ є величезна потреба в обговоренні та обмірковуванні проблеми майже нового цифрового виду розумних істот... #читати