ЧОТИРИ КРОКИ НАВЧАННЯ. МЕТОД ФЕЙНМАНА

Відомий двічі-лауреат Нобелівської премії з фізики Річард Фейнман усвідомив різницю між “знанням чогось” і “знанням назви чогось”, це й стало однією з головних причин його успіху.
 
Головне у навчанні — не час, який ви виділяєте на нього, а спосіб. Фейнман прийшов до формули навчання, яка дозволила йому розуміти речі краще за інших. Ця формула отримала назву “метод Фейнмана”, і саме вона допомагає вивчати будь-який предмет глибше та швидше. Тема, предмет чи поняття, які б ви хотіли вивчити, не мають значення. Вчити фізику за Фейнманом це перш за все спосіб мислення та синтезу.
 
"Метод Фейнмана" працює всюди, і дуже простий для виконання. Це не лише чудовий метод навчання, але й шлях до зовсім іншого способу мислення. Тож в чому полягає "метод Фейнмана"? Виявляється, потрібно зробити всього 4 простих кроки.

 

Крок 1. Навчіть цього дитину

Візьміть аркуш паперу і напишіть на ньому те, що хочете дізнатися. Запишіть, що ви знаєте на цю тему так, ніби пояснюєте це дитині. Не вашому дорослому й освіченому товаришу, а восьмирічній дитині, яка володіє достатнім словниковим запасом і здатністю концентрувати увагу, щоб розуміти базові поняття.Більшість людей схильні використовувати складні слова та професійний жаргон, коли чогось не розуміють. Проблема в тому, що ми самі себе дуримо, оскільки не усвідомлюємо, чого саме не знаємо. Використання жаргону покликане приховати від оточення наше нерозуміння. Коли ви записуєте ідею від початку до кінця простими словами, знайомими навіть дитині (використовуйте лише найбільш поширені слова), ви допомагаєте собі зрозуміти її сутність на глибшому рівні, а також спрощуєте відношення та зв’язки між поняттями. Якщо ви докладете зусиль, то чітко зрозумієте, де маєте прогалини. І це добре, тому що вони вказують на можливість вчитися.

 
Крок 2. Повторіть

Під час першого кроку ви обов’язково матимете справу з прогалинами в знаннях: десь ви забули щось вагоме, не змогли пояснити чи просто зазнали труднощів у поєднанні важливих понять. Це надзвичайно важливо, адже так ви відкрили межу своїх знань. Компетентність — це знання лімітів власних здібностей, і ви щойно знайшли один із них! Це точка, із якої починається навчання. Тепер ви знаєте, у чому суть, тож поверніться до початкового матеріалу та вчіть заново, допоки не зможете пояснити все простими термінами. З’ясування меж ваших знань також обмежує помилки, яких ви схильні припускатися, і збільшує шанси на успіх при застосуванні перших.

 
Крок 3. Організуйте та спростіть

Зрештою, ви маєте ряд рукописних заміток. Передивіться їх і переконайтеся, що помилково не вписали туди який-небудь професійний термін із вихідного матеріалу. Тепер складіть із них просту розповідь. Прочитайте її вголос. Якщо пояснення не виглядає достатньо простим чи дивно звучить, це ознака того, що ваші знання потребують доопрацювання.

 
Крок 4 (Необов’язковий): Поділіться

Якщо ви хочете бути впевненим у своєму розумінні теми, поділіться власними знанням із ким-небудь (найкраще, якщо ця людина погано знається на предметі, або ж знайдіть восьмирічну дитину). Найкращий тест на знання предмета — здатність передати їх іншим.

Джерело

Аудіокнига: Ви звісно жартуєте, містере Фейнман.

 

Підтримай клас Фізики у твоїй школі

В КОШИКУ
Товарів
на суму 0 грн.
Переглянути
КОШИК
0 товарів

НАШІ ЗАЦІКАВЛЕННЯ:
поза сферою Дайсона

СУМА ЗНАНЬ ТА ТЕХНОЛОГІЙ
Доктор Немо, Radio Lemberg Пітер Тіль (Peter Андреас Тіль, нім. Peter Andreas Thiel; нар. у 1967 році, Франкфурт) — американський бізнесмен німецького походження, інвестор і керуючий хедж-фондами. I. Вечірка вже пройшла Історія твориться людьми, покоління за поколінням. Ми всі народжуємося в певний час в визначеному культурному середовищі. Це культурне оточення можна порівняти з розмовою за вечерею; більшість людей говорить спокійно, хтось сердито, дехто голосно, поодинокі пошепки. В міру своїх спосібностей ми вслухаємося, намагаючись зрозуміти, про що говорять. Від чого люди щасливі чи засмучені? Інколи зрозуміти доволі важко. Візьмемо кого-небудь, хто народився в кінці 1960-их. З точки зору культури - час був бурхливий. Але дитина, до кінця 60-их, незважаючи на те, що прожила все це, по суті пропустила всі суперечки про громадянські права, В'єтнам, і не могла мати точного уявлення про США того часу. Дитині, яку часто відсилали з-за столу до спання, пізніше було б важко зрозуміти, про що ходилося в тих бесідах. Є пряма аналогія між культурним пожвавленням 60-х і бурхливим розвитком технологій 90-х. Сьогоднішні студенти і випускники, подібно дитині 1969 р можливо, були занадто молоді, щоб внутрішньо відчути те, що відбувалося в 1999 р. Щоб не бути диваком в розмові за вечерею, щоб бути в змозі думати і говорити про бізнес і стартапи сьогодні - ми повинні зануритися назад в історію 90-их. Сумніваюся, що можна зрозуміти стартапи, не знаючи, скажімо, про Webvan або талісмани Pets.com. Історія - дивна штука, вона часто відрізняється від того, що думають про неї люди, дійсно її переживші. Навіть бізнесмени 90-их могли б мати труднощі, зводячи воєдино події того десятиліття. Зараз, озираючись назад, важко зрозуміти, чому все сталося саме так, а не інакше. Безперечно лише те, що саме події 90-х формують поточний ландшафт, тому необхідно витягти з них максимум. #читати
Доктор Немо, Radio Lemberg Пітер Тіль (Peter Андреас Тіль, нім. Peter Andreas Thiel; нар. у 1967 році, Франкфурт) — американський бізнесмен німецького походження, інвестор і керуючий хедж-фондами. ЛЕКЦІЯ 3: СИСТЕМИ ЦІННОСТЕЙ Багато в чому історія 90-х - це історія поширених помилок в розумінні того, що таке цінність. Поняття «цінності» перейшло в психосоціальну площину, цінним оголошувалося те, що люди вважали саме таким. Щоб відійти від цієї стадної помилки минулого десятиліття, ми повинні докласти зусиль і з'ясувати, чи можливо визначити об'єктивну цінність бізнесу, і якщо так, то як це зробити. Якщо ми повернемося до міркувань з першої лекції, то зауважимо, що є ряд питань, які можуть наштовхнути нас на уявлення про цінності. Ці питання сильно персоніфіковані. Наприклад: Що Я можу зробити? Що з цього МЕНІ здається цінним? Що НЕ РОБЛЯТЬ ІНШІ? Якщо брати за основу глобалізацію і технології, як дві основні осі координат 21-го століття, то всі зазначені питання можна синтезувати в одне високорівневе питання: які компанії, цінність яких очевидна, ще ніхто не заснував? Дещо інший погляд на технології - перехід від 0 до 1, якщо повернутися до нашої колишньої термінології - можна отримати з фінансової та економічної точок зору. Ця точка зору може також пролити світло на поняття «цінності», розглянемо її зараз більш детально. (DN нещодавно в Китаї заборонили рекламу золота, коштовностей, картин та нерухомості як хибних життєвих цінностей :) #читати
Передбачення майбутнього в усіх релігіях вважається посяганням на промисел Творця, і нібито люди мали таку опцію, включно з точним знанням свого життя та долі. Забрано це чи є можливість розвинути дар передбачення як нормальну здатність в Homo Sapientis— невідомо, тому прогнозування майбутнього завжди цікавитиме й вабитиме невідомими горизонтами та перспективами. Наводжу огляд кількох гуру цієї справи, а разом з цим і їхніх прогнозів. Інша справа, що свіжий погляд на старі речі бажаний. Сам технопрогноз справа добра, базується на аналітиці та здоровому глузді, а от перебачити, як ці технології покращать чи погіршать екологію, довкілля, життя — доволі складно, як і все, що випробовується часом та практикою. За Лемом, спочатку треба придумати термін, а вже потім проходить його матеріалізація. От наприклад слово ІНТЕРНЕТ точно потребує нового змістовного терміну, оскільки втратило описову суть процесів (ну яке ж це міжмережеве з’єднання), по факту це вже ГЛОБАЛНЕТ. Так само і з сонячною енергією — поки що ми можемо лише накопичувати електричну енергію, індуковану сонячними променями, а от коли дійсно сонячна енергія буде в вигляді якоїсь субстанції типу холодної сонячної плазми, тоді й назва буде правильною... Не так вже й багато професійних мрійників та конструкторів майбутнього. Маск бачить людей, які колонізують Марс, зосередивши зусилля на техзасобах досягнення цього, навіть його червоний роадстер літатиме навколо планет сонячної системи, маючи на борту голографічні архіви основних досягнень земної цивілізації, Курцвейл більше говорить про удосконалення людей та перетворення їх у суперкіборгів, які матимуть змогу змінювати свою форму та неминучу сингулярність, Дейв Еванс говорить про жадану та фантастичну для нас телепортацію, Мічіо Кайку веде ретельний хронометраж наукових відкрить та напрямів які з цим відкриваються. Водночас всі футурологи сходяться на думці, що створення Штучного інтелекту є неминучим, з новим набором загроз і винахід на порядки перевершить свого творця. А ще всі вони переконані: щоб вижити, нам доведеться удосконалюватись – не лише друкувати собі органи на 3D-принтері, а й ставати кращими та сильнішими завдяки чіпам, які стимулюватимуть роботу мозку чи нанороботам. #читати