НА МАРС ЗА ДВА ТИЖНІ: NASA ВИПРОБУВАЛО РЕКОРДНИЙ ІОННИЙ ДВИГУН

Фахівці NASA випробували іонний двигун X-3, розроблений дослідниками з університету Мічігану (США), який встановив нові рекорди потужності, тяги і струму, - передає "Популярна Механіка". Відзначається, що в теорії він зможе доставити людину на Марс за два тижні.

Принцип дії двигуна X-3 заснований на ефекті Холла, який виникає при впливі магнітного поля на рухомі заряджені частинки - наприклад, іони газу. При цьому іони відхиляються від своєї траєкторії, через що виникає струм, перпендикулярний основному напрямку. Це створює додаткову тягу і дозволяє досягти високої витрати ксенону, який використовується в якості іонізованого газу.

X3a

Іонний двигун діаметром один метр важить 227 кілограмів і оснащений трьома каналами виходу плазми, що дозволяє зменшити його габарити в порівнянні з одноканальними двигунами. Роботу Х-3 забезпечує електрична силова установка XR-100, розроблена американською компанією Aerojet Rocketdyne. В процесі у вакуумній камері двигун продемонстрував потужність понад 100 кіловат і тягу в 5,4 ньютона.

Для порівняння, інші зразки іонних двигунів на ефекті Холла розвивали потужність не більше п'яти кіловат. Основною перевагою таких двигунів є висока питома імпульс - близько 40 кілометрів на секунду. Звичайні ракети на рідкому паливі розвивають лише 5 кілометрів в секунду. В результаті витрачається менше палива, але тяга невелика, тому іонні двигуни поки не могли подолати земне тяжіння.

Фахівці NASA мають намір продовжити випробування іонного двигуна Х-3 в майбутньому році. В ході наступного етапу тестування вчені збираються перевірити витривалість двигуна, змусивши його працювати на повну потужність протягом 100 годин. Спеціально для даного експерименту побудують спеціальну магнітну екранує систему, яка захистить стінки іонного двигуна від розпеченої плазми.

В КОШИКУ
Товарів
на суму 0 грн.
Переглянути
КОШИК
0 товарів

НАШІ ЗАЦІКАВЛЕННЯ:
поза сферою Дайсона

СУМА ЗНАНЬ ТА ТЕХНОЛОГІЙ
Передбачення майбутнього в усіх релігіях вважається посяганням на промисел Творця, і нібито люди мали таку опцію, включно з точним знанням свого життя та долі. Забрано це чи є можливість розвинути дар передбачення як нормальну здатність в Homo Sapientis— невідомо, тому прогнозування майбутнього завжди цікавитиме й вабитиме невідомими горизонтами та перспективами. Спробуємо дати огляд кількох гуру цієї справи, а разом з цим і їхніх прогнозів. Інша справа, що свіжий погляд на старі речі бажаний. Сам технопрогноз справа добра, базується на аналітиці та здоровому глузді, а от перебачити, як ці технології покращать чи погіршать екологію, довкілля, життя — доволі складно, як і все, що випробовується часом та практикою. За Лемом, спочатку треба придумати термін, а вже потім проходить його матеріалізація. От наприклад слово ІНТЕРНЕТ точно потребує нового змістовного терміну, оскільки втратило описову суть процесів (ну яке ж це міжмережеве з’єднання), по факту це вже ГЛОБАЛНЕТ. Так само і з сонячною енергією — поки що ми можемо лише накопичувати електричну енергію, індуковану сонячними променями, а от коли дійсно сонячна енергія буде в вигляді якоїсь субстанції типу холодної сонячної плазми, тоді й назва буде правильною... Не так вже й багато професійних мрійників та конструкторів майбутнього. Маск бачить людей, які колонізують Марс, зосередивши зусилля на техзасобах досягнення цього, навіть його червоний роадстер літатиме навколо планет сонячної системи, маючи на борту голографічні архіви основних досягнень земної цивілізації, Курцвейл більше говорить про удосконалення людей та перетворення їх у суперкіборгів, які матимуть змогу змінювати свою форму та неминучу сингулярність, Дейв Еванс говорить про жадану та фантастичну для нас телепортацію, Мічіо Кайку веде ретельний хронометраж наукових відкрить та напрямів які з цим відкриваються. Водночас всі футурологи сходяться на думці, що створення Штучного інтелекту є неминучим, з новим набором загроз і винахід на порядки перевершить свого творця. А ще всі вони переконані: щоб вижити, нам доведеться удосконалюватись – не лише друкувати собі органи на 3D-принтері, а й ставати кращими та сильнішими завдяки чіпам, які стимулюватимуть роботу мозку чи нанороботам. #читати
На технологічній конференції SXSW представники XPrize Foundation від All Nippon Airways оголосили новий конкурс XPrize зі створення аватарів.  $10млн. отримає Переможець за найфункціональнішу фізичну оболонку, яка зможе непомітно переносити людські вміння та навички у місце та час, коли ті потрібні, зберігаючи всі відчуття та вміння власного тіла. Фінальний термін - 1 жовтня 2021 року. #читати
У Ганчжоу встановлено Перший із запланованих 10 автоматів із продажу автомобілів, що працює за принципом вендінгової машини, повідомляє CCTV. Проект реалізує китайський інтернет-гігант Alibaba спільно з американським автовиробником Ford. "Процес придбання автомобіля стане таким же простим, як купівля банки "Коли", - зазначив Юй Вей, очільник інтернет-майданчику, через який здійснюватиметься продаж. За його словами, двадцятиметровий вендінговий автомат є багаторівневим майданчиком із понад 40 моделями автомобілей марки Ford. Зокрема, представлені будуть Explorer SUV, Mustang, Edge і Everest. #читати
Статті