БЕРНАРД ШОУ. ГЕНІЙ З КРАСНОМОВНИМ ПРІЗВИЩЕМ

Бернард ШОУ – найуславленіший (після Шекспіра) англійський драматург та видатний публіцист, ірландець. При отриманні Нобелівської премії він назвав цю подію «знаком вдяки за те полегшення, яке він подарував світу, нічого не надрукувавши в цьому році». Він, як ніхто інший, вмів ідеально єднати гумор і глибокі спостереження, а його влучні і точні цитати стали класикою на всі часи. Саме Шоу разом із Г. Ібсеном і А. Чеховим був «батьком» гостросоціальної, інтелектуальної драми, «драми ідей». Продовжуючи на новій основі традиції ібсенівського театру, Б. Шоу створив неповторно своєрідну драматургічну систему. Отримав премію «Оскар» 1939 за кращий адаптивний сценарій «Пігмаліон».   

 Досить дивно й прикро виглядає історія, як такого проникливого чоловіка перехитрив Сталін а він відтак своєю лекцією обдурив світ. В 1931 році Б.Шоу побував в СРСР з метою пересвідчитися про голод та репресії (як ірландець він розумів і те й інше після британського голодомору Ірландії в 1845-1849). Але його лекція про успіхи СРСР, якісь дрібні проблеми з політв'язнями та відповідь на питання про голод: "Помилуйте. Коли я приїхав у Радянський Союз, я з'їв найситніший обід в моєму житті", лиш підтверджує приказку "На кожного мудреця достатньо простоти". "Шоу" для Шоу було вдале...

На українській сцені вперше ставив п'єси Бернарда Шоу пан Лесь Курбас у «Молодому театрі» («Кандіда», 1918) й Театрі ім. Т. Шевченка («Учень диявола», 1922); пізніше в Театрі ім. І. Франка були виставлені «Свята Йоанна» (1924) й «Учень диявола» (1948).   

 

1. Зміст Життя не в тому, щоб знайти себе. Життя є в тому, щоби створити себе.  

 

2. Світ наповнений неробами, які хочуть мати гроші, не працюючи, і придурків, які готові працювати, не збагачуючись.

 

3. Постарайтеся отримати те, що любите, інакше прийдеться полюбити те, що отримали.  

 

4. Припустимо в вас є яблуко, і в мене є яблуко. І коли ми обмінюємося цими яблуками, то в вас і в мене залишається по одному яблуку. А коли в вас є ідея, і в мене є ідея, і ми обміняємося ідеями, то в кожного з нас буде по дві ідеї.  

 

5. Розсудливість і працелюбність компенсує в вас брак таланту, тоді як ви можете бути геніальним з найгеніальніших, однак по дурості погубите своє життя.  

 

6. Людина, яка ні в що не вірить, всього боїться.  

 

7. Розумний пристосовується до світу; нерозумний - намагається пристосувати світ до себе. Тому прогрес завжди залежить від нерозумних.  

 

8. Життя, в якому зробили багато помилок, не тільки більш благородне, але й більше корисне, чим життя, в якому не зробили нічого.  

 

9. Діяльність – єдиний шлях до знання.  

 

10. Ніколи не пізно вийти з натовпу. Слідуй за своєю мрією, рухайся до своєї мети.  

 

11. Уява - це початок творення. Ви уявляєте те, що хочете; ви бажаєте того, що уявляєте; і, нарешті, ви створите те, чого бажаєте.  

 

12. Секрет успіху в тому, щоби викликати обурення в як можна більшого числа людей.  

 

13. Людина - як глина: обпалюючись, твердіє в цеглу.  

 

14. Два відстоки людей - думає, три відсотки - вважає, що думає, а 95 відсотків людей краще помруть, ніж будуть думати.  

 

15. Бідність приводить не до нещастя, бідність приводить до деградації.  

 

16. Він не втратив жодної можливості втратити можливість.  

 

17. Всі великі істини починалися як святотатства.  

 

18. Газета — це друкований орган, що не бачить межі між падінням велосипеда і крахом цивілізації.  

 

19. Демократія — це такий пристрій, який гарантує, що нами будуть керувати не краще, ніж ми того заслуговуємо.  

 

20. Демократія не може стати вище рівня того людського матеріалу, з якого складені її виборці.  

 

21. Для мене життя — це зовсім не свічка, яка тане. Життя — це дивний факел, який потрапив в мої руки на дивну мить, і я хочу змусити цей факел палати як можна яскравіше, перш ніж передам його наступному поколінню.  

 

22. Добрий хірург знає, коли його ніж торкається до нерва; і добрий критик так само відчуває порух свого пера.  

 

23. Більш за все людей цікавить те, що їх зовсім не стосується.  

 

24. Вороги видатного художника — серед художників, а не серед рядової публіки.  

 

25. Загалом влада не псує людей, проте коли дурні при владі, псують владу.  

 

26. Люди тільки тоді повідомляють нас про щось цікаве, коли ми їм суперечимо.  

 

27. Критики, як і загалом усі люди, знаходять те, що шукають, а не те, що справді є перед ними.  

 

28. Мій спосіб жартувати — це говорити правду.  

 

29. Мовчання — найдосконаліший спосіб передати презирство.  

 

30. Моя слава зростала з кожною моєю невдачею.  

 

31. Ніколи не вказуйте на помилки, якщо не знаєте, як їх виправити.  

 

32. Курці й ті, хто не курить, не можуть бути однаково вільними в одному купе.  

 

33. Картину, яку хвалять понад десять відсотків публіки, належить спалити.  

 

34. Нав'язування легенд як буквальних істин, умить перетворює їх з притчі на брехню.  

 

35. Після певного віку людина завжди проголошує одну й ту саму промову.  

 

36. Свобода означає відповідальність. Ось чому більшість людей боїться свободи.  

 

37. Секрет наших нещасть у тому, що ми маємо час на роздуми про те, щасливі ми чи ні.  

 

38. Трапляються романи, занадто гарні, щоб їх друкувати.  

 

39. У літературі так: початківець намагається будь-що оволодіти літературною мовою, а трохи досвідченіші — звільнитися від цих пут.  

 

40. У раю ангел не є кимось особливим.  

 

41. У вас не буде другого шансу справити перше враження.  

 

42. Успіх — це смерть. Що таке вершина? Останній крок перед спуском.  

 

43. Це занадто правдиве, щоб бути добрим.  

 

44. Цензура зрештою доходить до того, що заборонено всі книги, крім тих, які ніхто не читає.  

 

45. Звання й титули вигадано для тих, чиї заслуги перед країною безперечні, але народові цієї країни невідомі.  

 

46. Шлях до невігластва вимощено розкішними виданнями.  

 

47. Якщо ви раз скажете правду, вам уже ніколи не повірять, скільки б ви потім не брехали.

 

48. Якщо ви починаєте з самопожертви заради тих, кого любите, то закінчите ненавистю до тих, кому принесли себе в жертву.

 

49. Я часто цитую себе. Це надає гостроти моїй розмові.

 

50. Читання перетворило Дон Кіхота на лицаря, а віра в прочитане зробила його божевільним.

 

"Якщо в коробку покласти діамант вона стане шкатулкою, якщо ж огризок-перетвориться в смітник. Ми є тим що вкладуємо собі в голову..."

 

Джерело

В КОШИКУ
Товарів
на суму 0 грн.
Переглянути
КОШИК
0 товарів

НАШІ ЗАЦІКАВЛЕННЯ:
поза сферою Дайсона

СУМА ЗНАНЬ ТА ТЕХНОЛОГІЙ
Доктор Немо, RadioLemberg, Чесно кажучи мене завжди слово СтартАп в Україні вводило в стан розгубленості. При таких потужних промислових гігантах, продукуючих надскладну техніку, які ледве зводять кінці з кінцями (неповоротка стратегія + чийсь злий умисл), школярі та недовчені студенти з технологіями пластмаса+скотч, трішки софта й сміливості сяють зірками на сторінках ЗМІ як найвищий промисел. Пропоную негайно змінити назву СтартАп на АпСтарт, що відповідає логіці подій на території від китайського до німецького кордонів та легкоатлетичній методиці: з низького рівня підняти задницю вгору й стартанути після сигналу. Однак, об’єктивно, наш прогрес залежить від здібної молоді та підприємливих менеджерів, які адмініструють ці вселенського масштабу технічні новинки в стилі Маска. Ілона можна зрівняти з древніми сміливцями-мореходами, які брали в далеку подорож команду, часто в один кінець, а НьюДокторСпарк таке на Марс пропонує. І таки пару чоловік є хто вже сьогодні б вирушив. Таким є і Пітер Тіль (Peter Андреас Тіль, нім. Peter Andreas Thiel; нар. у 1967 році, Франкфурт) — американський бізнесмен німецького походження, інвестор і керуючий хедж-фондами. Навесні 2012 р. Пітер Тіль читав у Стенфорді курс лекцій «Стартап». На Старті він заявив: «Якщо я зроблю свою роботу правильно, це буде останній предмет, який вам доведеться вивчати». На Апі- перша - найважливіша- лекція, яка пояснює різницю між творенням нового і його тиражуванням. Далі пропонуємо переклад конспекту одного з студентів, який ретельно занотував лекції курсу CS183 та узагальнив, викинувши однак блиск очей, інтонації та анекдоти, які може й краще ілюструють, чому це вдається одиницям. #читати
Доктор Немо, Radio Lemberg Пітер Тіль (Peter Андреас Тіль, нім. Peter Andreas Thiel; нар. у 1967 році, Франкфурт) — американський бізнесмен німецького походження, інвестор і керуючий хедж-фондами. I. Вечірка вже пройшла Історія твориться людьми, покоління за поколінням. Ми всі народжуємося в певний час в визначеному культурному середовищі. Це культурне оточення можна порівняти з розмовою за вечерею; більшість людей говорить спокійно, хтось сердито, дехто голосно, поодинокі пошепки. В міру своїх спосібностей ми вслухаємося, намагаючись зрозуміти, про що говорять. Від чого люди щасливі чи засмучені? Інколи зрозуміти доволі важко. Візьмемо кого-небудь, хто народився в кінці 1960-их. З точки зору культури - час був бурхливий. Але дитина, до кінця 60-их, незважаючи на те, що прожила все це, по суті пропустила всі суперечки про громадянські права, В'єтнам, і не могла мати точного уявлення про США того часу. Дитині, яку часто відсилали з-за столу до спання, пізніше було б важко зрозуміти, про що ходилося в тих бесідах. Є пряма аналогія між культурним пожвавленням 60-х і бурхливим розвитком технологій 90-х. Сьогоднішні студенти і випускники, подібно дитині 1969 р можливо, були занадто молоді, щоб внутрішньо відчути те, що відбувалося в 1999 р. Щоб не бути диваком в розмові за вечерею, щоб бути в змозі думати і говорити про бізнес і стартапи сьогодні - ми повинні зануритися назад в історію 90-их. Сумніваюся, що можна зрозуміти стартапи, не знаючи, скажімо, про Webvan або талісмани Pets.com. Історія - дивна штука, вона часто відрізняється від того, що думають про неї люди, дійсно її переживші. Навіть бізнесмени 90-их могли б мати труднощі, зводячи воєдино події того десятиліття. Зараз, озираючись назад, важко зрозуміти, чому все сталося саме так, а не інакше. Безперечно лише те, що саме події 90-х формують поточний ландшафт, тому необхідно витягти з них максимум. #читати
Доктор Немо, Radio Lemberg Пітер Тіль (Peter Андреас Тіль, нім. Peter Andreas Thiel; нар. у 1967 році, Франкфурт) — американський бізнесмен німецького походження, інвестор і керуючий хедж-фондами. ЛЕКЦІЯ 3: СИСТЕМИ ЦІННОСТЕЙ Багато в чому історія 90-х - це історія поширених помилок в розумінні того, що таке цінність. Поняття «цінності» перейшло в психосоціальну площину, цінним оголошувалося те, що люди вважали саме таким. Щоб відійти від цієї стадної помилки минулого десятиліття, ми повинні докласти зусиль і з'ясувати, чи можливо визначити об'єктивну цінність бізнесу, і якщо так, то як це зробити. Якщо ми повернемося до міркувань з першої лекції, то зауважимо, що є ряд питань, які можуть наштовхнути нас на уявлення про цінності. Ці питання сильно персоніфіковані. Наприклад: Що Я можу зробити? Що з цього МЕНІ здається цінним? Що НЕ РОБЛЯТЬ ІНШІ? Якщо брати за основу глобалізацію і технології, як дві основні осі координат 21-го століття, то всі зазначені питання можна синтезувати в одне високорівневе питання: які компанії, цінність яких очевидна, ще ніхто не заснував? Дещо інший погляд на технології - перехід від 0 до 1, якщо повернутися до нашої колишньої термінології - можна отримати з фінансової та економічної точок зору. Ця точка зору може також пролити світло на поняття «цінності», розглянемо її зараз більш детально. (DN нещодавно в Китаї заборонили рекламу золота, коштовностей, картин та нерухомості як хибних життєвих цінностей :) #читати