БЕРНАРД ШОУ. ГЕНІЙ З КРАСНОМОВНИМ ПРІЗВИЩЕМ

Бернард ШОУ – найуславленіший (після Шекспіра) англійський драматург та видатний публіцист, ірландець. При отриманні Нобелівської премії він назвав цю подію «знаком вдяки за те полегшення, яке він подарував світу, нічого не надрукувавши в цьому році». Він, як ніхто інший, вмів ідеально єднати гумор і глибокі спостереження, а його влучні і точні цитати стали класикою на всі часи. Саме Шоу разом із Г. Ібсеном і А. Чеховим був «батьком» гостросоціальної, інтелектуальної драми, «драми ідей». Продовжуючи на новій основі традиції ібсенівського театру, Б. Шоу створив неповторно своєрідну драматургічну систему. Отримав премію «Оскар» 1939 за кращий адаптивний сценарій «Пігмаліон».   

 Досить дивно й прикро виглядає історія, як такого проникливого чоловіка перехитрив Сталін а він відтак своєю лекцією обдурив світ. В 1931 році Б.Шоу побував в СРСР з метою пересвідчитися про голод та репресії (як ірландець він розумів і те й інше після британського голодомору Ірландії в 1845-1849). Але його лекція про успіхи СРСР, якісь дрібні проблеми з політв'язнями та відповідь на питання про голод: "Помилуйте. Коли я приїхав у Радянський Союз, я з'їв найситніший обід в моєму житті", лиш підтверджує приказку "На кожного мудреця достатньо простоти". "Шоу" для Шоу було вдале...

На українській сцені вперше ставив п'єси Бернарда Шоу пан Лесь Курбас у «Молодому театрі» («Кандіда», 1918) й Театрі ім. Т. Шевченка («Учень диявола», 1922); пізніше в Театрі ім. І. Франка були виставлені «Свята Йоанна» (1924) й «Учень диявола» (1948).   

 

1. Зміст Життя не в тому, щоб знайти себе. Життя є в тому, щоби створити себе.  

 

2. Світ наповнений неробами, які хочуть мати гроші, не працюючи, і придурків, які готові працювати, не збагачуючись.

 

3. Постарайтеся отримати те, що любите, інакше прийдеться полюбити те, що отримали.  

 

4. Припустимо в вас є яблуко, і в мене є яблуко. І коли ми обмінюємося цими яблуками, то в вас і в мене залишається по одному яблуку. А коли в вас є ідея, і в мене є ідея, і ми обміняємося ідеями, то в кожного з нас буде по дві ідеї.  

 

5. Розсудливість і працелюбність компенсує в вас брак таланту, тоді як ви можете бути геніальним з найгеніальніших, однак по дурості погубите своє життя.  

 

6. Людина, яка ні в що не вірить, всього боїться.  

 

7. Розумний пристосовується до світу; нерозумний - намагається пристосувати світ до себе. Тому прогрес завжди залежить від нерозумних.  

 

8. Життя, в якому зробили багато помилок, не тільки більш благородне, але й більше корисне, чим життя, в якому не зробили нічого.  

 

9. Діяльність – єдиний шлях до знання.  

 

10. Ніколи не пізно вийти з натовпу. Слідуй за своєю мрією, рухайся до своєї мети.  

 

11. Уява - це початок творення. Ви уявляєте те, що хочете; ви бажаєте того, що уявляєте; і, нарешті, ви створите те, чого бажаєте.  

 

12. Секрет успіху в тому, щоби викликати обурення в як можна більшого числа людей.  

 

13. Людина - як глина: обпалюючись, твердіє в цеглу.  

 

14. Два відстоки людей - думає, три відсотки - вважає, що думає, а 95 відсотків людей краще помруть, ніж будуть думати.  

 

15. Бідність приводить не до нещастя, бідність приводить до деградації.  

 

16. Він не втратив жодної можливості втратити можливість.  

 

17. Всі великі істини починалися як святотатства.  

 

18. Газета — це друкований орган, що не бачить межі між падінням велосипеда і крахом цивілізації.  

 

19. Демократія — це такий пристрій, який гарантує, що нами будуть керувати не краще, ніж ми того заслуговуємо.  

 

20. Демократія не може стати вище рівня того людського матеріалу, з якого складені її виборці.  

 

21. Для мене життя — це зовсім не свічка, яка тане. Життя — це дивний факел, який потрапив в мої руки на дивну мить, і я хочу змусити цей факел палати як можна яскравіше, перш ніж передам його наступному поколінню.  

 

22. Добрий хірург знає, коли його ніж торкається до нерва; і добрий критик так само відчуває порух свого пера.  

 

23. Більш за все людей цікавить те, що їх зовсім не стосується.  

 

24. Вороги видатного художника — серед художників, а не серед рядової публіки.  

 

25. Загалом влада не псує людей, проте коли дурні при владі, псують владу.  

 

26. Люди тільки тоді повідомляють нас про щось цікаве, коли ми їм суперечимо.  

 

27. Критики, як і загалом усі люди, знаходять те, що шукають, а не те, що справді є перед ними.  

 

28. Мій спосіб жартувати — це говорити правду.  

 

29. Мовчання — найдосконаліший спосіб передати презирство.  

 

30. Моя слава зростала з кожною моєю невдачею.  

 

31. Ніколи не вказуйте на помилки, якщо не знаєте, як їх виправити.  

 

32. Курці й ті, хто не курить, не можуть бути однаково вільними в одному купе.  

 

33. Картину, яку хвалять понад десять відсотків публіки, належить спалити.  

 

34. Нав'язування легенд як буквальних істин, умить перетворює їх з притчі на брехню.  

 

35. Після певного віку людина завжди проголошує одну й ту саму промову.  

 

36. Свобода означає відповідальність. Ось чому більшість людей боїться свободи.  

 

37. Секрет наших нещасть у тому, що ми маємо час на роздуми про те, щасливі ми чи ні.  

 

38. Трапляються романи, занадто гарні, щоб їх друкувати.  

 

39. У літературі так: початківець намагається будь-що оволодіти літературною мовою, а трохи досвідченіші — звільнитися від цих пут.  

 

40. У раю ангел не є кимось особливим.  

 

41. У вас не буде другого шансу справити перше враження.  

 

42. Успіх — це смерть. Що таке вершина? Останній крок перед спуском.  

 

43. Це занадто правдиве, щоб бути добрим.  

 

44. Цензура зрештою доходить до того, що заборонено всі книги, крім тих, які ніхто не читає.  

 

45. Звання й титули вигадано для тих, чиї заслуги перед країною безперечні, але народові цієї країни невідомі.  

 

46. Шлях до невігластва вимощено розкішними виданнями.  

 

47. Якщо ви раз скажете правду, вам уже ніколи не повірять, скільки б ви потім не брехали.

 

48. Якщо ви починаєте з самопожертви заради тих, кого любите, то закінчите ненавистю до тих, кому принесли себе в жертву.

 

49. Я часто цитую себе. Це надає гостроти моїй розмові.

 

50. Читання перетворило Дон Кіхота на лицаря, а віра в прочитане зробила його божевільним.

 

"Якщо в коробку покласти діамант вона стане шкатулкою, якщо ж огризок-перетвориться в смітник. Ми є тим що вкладуємо собі в голову..."

 

Джерело

В КОШИКУ
Товарів
на суму 0 грн.
Переглянути
КОШИК
0 товарів

НАШІ ЗАЦІКАВЛЕННЯ:
поза сферою Дайсона

СУМА ЗНАНЬ ТА ТЕХНОЛОГІЙ
Валерій Верховський Той, хто чинить зло, завжди намагається приховати правду. Той, хто зі злом бореться, має вміти відрізняти правду від брехні, а добро від зла, випадковість від злого умислу. Така основа всіх детективів, кількість напрямів цього жанру з часів Едгара По та Конан Дойля значно збільшилася, проте наведений принцип чинний для всіх. Є детективи-загадки; класичний приклад це історії про пригоди отця Брауна: зло достатньо викрити і назвати за іменем. У Шерлока Холмса складніше: злочинцеві треба протиставити не лише логіку, а й застосувати силу. У американському "крутому" детективі, класиком якого був Реймонд Чандлер, інтелект детектива є додатком до силових методів досягнення справедливості. Детектив дає нам впевненість у невідворотності покарання зла, що інтелект, здатний до розвиненого логічного мислення, перемагає хирість і підступність. Що добро в поєднанні з мужністю та холоднокровністю сильніші за зло. Саме зараз, коли на вулицях стає все більш незатишно, все быльше зброї на руках, морально-етична планка стрімко падає, події з Лас-Вегаса взагалі вводять в ступор, отож психіка потребує захопливих історій, де герої яскраві, атмосфера тривожно-небезпечна, а справедливість врешті бере гору. Тобто хочеться якраз детективів: віртуозного розслідування зухвалого злочину. Хочеться нових місіс Марпл, Пуаро чи хоча б лейтенантів Коломбо. #читати
Фантастика - йдеться про книжки чи про кінематограф - буває науковою, не зовсім науковою чи зовсім ненауковою (або фентезі). "Батьківщиною" фентезі є не середньовіччя і не казки та легенди, а підсвідомість; середньовіччя було такою собі колективною підсвідомістю західної цивілізації, тому більшість сюжетів і архетипів фентезі запозичено звідти. Нам мало цікавий справжній рицар Хруоланд, але ми знаємо про подвиги легендарного лицаря Роланда. У НФ ці припущення або можливі, або вірогідно можливі, у фентезі вони мають бути такими, що неможливі в принципі. Але є "смуга" на межі цих двох потужних течій фантазії, яку можна віднести і до того, і до того напряму, та яка не цілковито відповідає критеріям "твердої" НФ або "Чистої" фентезі. Тому поряд із стрічками, в яких дотримано традицій жанру та зображені зорельоти, кіборги, прибульці тощо, до переліку фільмів, які є визначними для кінофантастики, увійшли такі, що не дають вичерпного пояснення дивам. Припущення в таких історіях органічно вплетене у саму фабулу. Тож така фантастика має право називатися науковою, бо вона філософська, а філософія - наука. #читати
Микола Лукаш вважав Майка Йогансена людиною №1 в українській літературі, оскільки той був блискучим перекладачем з багатьох мов та унікальним письменником, абсолютно достойний нобелівської премії. Микола Лукаш був не менш важливий для Європейської культури і так само міг претендувати на цей почесний п’єдестал. #читати
Статті