БЕРНАРД ШОУ. ГЕНІЙ З КРАСНОМОВНИМ ПРІЗВИЩЕМ

Бернард ШОУ – найуславленіший (після Шекспіра) англійський драматург та видатний публіцист, ірландець. При отриманні Нобелівської премії він назвав цю подію «знаком вдяки за те полегшення, яке він подарував світу, нічого не надрукувавши в цьому році». Він, як ніхто інший, вмів ідеально єднати гумор і глибокі спостереження, а його влучні і точні цитати стали класикою на всі часи. Саме Шоу разом із Г. Ібсеном і А. Чеховим був «батьком» гостросоціальної, інтелектуальної драми, «драми ідей». Продовжуючи на новій основі традиції ібсенівського театру, Б. Шоу створив неповторно своєрідну драматургічну систему. Отримав премію «Оскар» 1939 за кращий адаптивний сценарій «Пігмаліон».   

 Досить дивно й прикро виглядає історія, як такого проникливого чоловіка перехитрив Сталін а він відтак своєю лекцією обдурив світ. В 1931 році Б.Шоу побував в СРСР з метою пересвідчитися про голод та репресії (як ірландець він розумів і те й інше після британського голодомору Ірландії в 1845-1849). Але його лекція про успіхи СРСР, якісь дрібні проблеми з політв'язнями та відповідь на питання про голод: "Помилуйте. Коли я приїхав у Радянський Союз, я з'їв найситніший обід в моєму житті", лиш підтверджує приказку "На кожного мудреця достатньо простоти". "Шоу" для Шоу було вдале...

На українській сцені вперше ставив п'єси Бернарда Шоу пан Лесь Курбас у «Молодому театрі» («Кандіда», 1918) й Театрі ім. Т. Шевченка («Учень диявола», 1922); пізніше в Театрі ім. І. Франка були виставлені «Свята Йоанна» (1924) й «Учень диявола» (1948).   

 

1. Зміст Життя не в тому, щоб знайти себе. Життя є в тому, щоби створити себе.  

 

2. Світ наповнений неробами, які хочуть мати гроші, не працюючи, і придурків, які готові працювати, не збагачуючись.

 

3. Постарайтеся отримати те, що любите, інакше прийдеться полюбити те, що отримали.  

 

4. Припустимо в вас є яблуко, і в мене є яблуко. І коли ми обмінюємося цими яблуками, то в вас і в мене залишається по одному яблуку. А коли в вас є ідея, і в мене є ідея, і ми обміняємося ідеями, то в кожного з нас буде по дві ідеї.  

 

5. Розсудливість і працелюбність компенсує в вас брак таланту, тоді як ви можете бути геніальним з найгеніальніших, однак по дурості погубите своє життя.  

 

6. Людина, яка ні в що не вірить, всього боїться.  

 

7. Розумний пристосовується до світу; нерозумний - намагається пристосувати світ до себе. Тому прогрес завжди залежить від нерозумних.  

 

8. Життя, в якому зробили багато помилок, не тільки більш благородне, але й більше корисне, чим життя, в якому не зробили нічого.  

 

9. Діяльність – єдиний шлях до знання.  

 

10. Ніколи не пізно вийти з натовпу. Слідуй за своєю мрією, рухайся до своєї мети.  

 

11. Уява - це початок творення. Ви уявляєте те, що хочете; ви бажаєте того, що уявляєте; і, нарешті, ви створите те, чого бажаєте.  

 

12. Секрет успіху в тому, щоби викликати обурення в як можна більшого числа людей.  

 

13. Людина - як глина: обпалюючись, твердіє в цеглу.  

 

14. Два відстоки людей - думає, три відсотки - вважає, що думає, а 95 відсотків людей краще помруть, ніж будуть думати.  

 

15. Бідність приводить не до нещастя, бідність приводить до деградації.  

 

16. Він не втратив жодної можливості втратити можливість.  

 

17. Всі великі істини починалися як святотатства.  

 

18. Газета — це друкований орган, що не бачить межі між падінням велосипеда і крахом цивілізації.  

 

19. Демократія — це такий пристрій, який гарантує, що нами будуть керувати не краще, ніж ми того заслуговуємо.  

 

20. Демократія не може стати вище рівня того людського матеріалу, з якого складені її виборці.  

 

21. Для мене життя — це зовсім не свічка, яка тане. Життя — це дивний факел, який потрапив в мої руки на дивну мить, і я хочу змусити цей факел палати як можна яскравіше, перш ніж передам його наступному поколінню.  

 

22. Добрий хірург знає, коли його ніж торкається до нерва; і добрий критик так само відчуває порух свого пера.  

 

23. Більш за все людей цікавить те, що їх зовсім не стосується.  

 

24. Вороги видатного художника — серед художників, а не серед рядової публіки.  

 

25. Загалом влада не псує людей, проте коли дурні при владі, псують владу.  

 

26. Люди тільки тоді повідомляють нас про щось цікаве, коли ми їм суперечимо.  

 

27. Критики, як і загалом усі люди, знаходять те, що шукають, а не те, що справді є перед ними.  

 

28. Мій спосіб жартувати — це говорити правду.  

 

29. Мовчання — найдосконаліший спосіб передати презирство.  

 

30. Моя слава зростала з кожною моєю невдачею.  

 

31. Ніколи не вказуйте на помилки, якщо не знаєте, як їх виправити.  

 

32. Курці й ті, хто не курить, не можуть бути однаково вільними в одному купе.  

 

33. Картину, яку хвалять понад десять відсотків публіки, належить спалити.  

 

34. Нав'язування легенд як буквальних істин, умить перетворює їх з притчі на брехню.  

 

35. Після певного віку людина завжди проголошує одну й ту саму промову.  

 

36. Свобода означає відповідальність. Ось чому більшість людей боїться свободи.  

 

37. Секрет наших нещасть у тому, що ми маємо час на роздуми про те, щасливі ми чи ні.  

 

38. Трапляються романи, занадто гарні, щоб їх друкувати.  

 

39. У літературі так: початківець намагається будь-що оволодіти літературною мовою, а трохи досвідченіші — звільнитися від цих пут.  

 

40. У раю ангел не є кимось особливим.  

 

41. У вас не буде другого шансу справити перше враження.  

 

42. Успіх — це смерть. Що таке вершина? Останній крок перед спуском.  

 

43. Це занадто правдиве, щоб бути добрим.  

 

44. Цензура зрештою доходить до того, що заборонено всі книги, крім тих, які ніхто не читає.  

 

45. Звання й титули вигадано для тих, чиї заслуги перед країною безперечні, але народові цієї країни невідомі.  

 

46. Шлях до невігластва вимощено розкішними виданнями.  

 

47. Якщо ви раз скажете правду, вам уже ніколи не повірять, скільки б ви потім не брехали.

 

48. Якщо ви починаєте з самопожертви заради тих, кого любите, то закінчите ненавистю до тих, кому принесли себе в жертву.

 

49. Я часто цитую себе. Це надає гостроти моїй розмові.

 

50. Читання перетворило Дон Кіхота на лицаря, а віра в прочитане зробила його божевільним.

 

"Якщо в коробку покласти діамант вона стане шкатулкою, якщо ж огризок-перетвориться в смітник. Ми є тим що вкладуємо собі в голову..."

 

Джерело

В КОШИКУ
Товарів
на суму 0 грн.
Переглянути
КОШИК
0 товарів

НАШІ ЗАЦІКАВЛЕННЯ:
поза сферою Дайсона

СУМА ЗНАНЬ ТА ТЕХНОЛОГІЙ
Рене Декарт (фр. René Descartes, лат. Renatus Cartesius — Ренат Картезій). Сьогодні виповнюється 422 роки з Дня Народження 31.03.1596 (помер 11.02.1650). Візіонер з когорти великих, окрім колосального впливу на розвиток філософської думки, зробив суттєвий внесок до математики, фізики — того, що сьогодні назвали б теорією знання. Декарт прославив своє ім'я великою кількістю трактатів з математики та філософії. Основні з них: «Геометрія» (1637), «Міркування про метод, що дозволяє направляти свій розум і відшукувати істину в науках» (1637), «Засади філософії» (1644). Крім того він заклав основи аналітичної геометрії, дав поняття змінної величини і функції, ввів багато алгебраїчних визначень. Автор теорії, яка пояснює утворення небесних тіл вихоровим рухом частинок матерії (вихори Декарта), розповів все про райдугу. Ввів поняття рефлексу (дуга Декарта). Декарт запровадив власну систему координат. У фізиці він сформулював закон збереження кількості руху, запровадив поняття імпульсу сили. Декарт — автор методу радикального сумніву в філософії, механіцизму у фізиці, предтеча рефлексології. Постійно розмірковував і експериментував, чи то була райдуга чи крісло-качалка. Французький філософ був одним з мислителів, які сприяли переходу від Середньовіччя до т. зв. Нового часу. Вихідне положення його праць — що нічого не повинно бути сприйняте на віру, сформоване традицією чи усталеними поглядами сьогодення. Запропонована ним методологія власного пошуку істини, та відповідно "правильного" застосування свого розуму може бути хорошою методологічною вправою для будь-якої активно мислячої людини. Сам Декарт зіштовхнувся з проблемою конфлікту з науковими та релігійними авторитетами, що визначали "силове поле" ідей сучасної йому спільноти. І це, безумовно, вплинуло на форму і логіку опису його власних ідей. Ця ситуація є характерною для більшості творців візійного рівня. Інерційна характеристика спільноти, її спроможність до сприйняття нового, межа і корисність консерватизму з іншого боку є важливими, практичними характеристики часів змін. #читати
Американський мільйонер Форест Фенн сховав у горах величезного Єлловстоунського заповідника скриню з золотом та антикваріатом. Тисячі людей поки що безуспішно шукають скарби 87-річного чоловіка. Це небезпечно. Шестеро загинули. Останній – влітку 2017 року. #читати
Вважається, що моркву, почали вирощувати в Афганістані, Ірані та Пакистані на початку нашої ери, вона мала темно-фіолетове коріння, зумовлене присутністю пігменту антоціаніну. Згодом дика морква поширилась на захід від цього регіону до Малої Азії (у X або XI столітті), Іспанії (XII століття) і Північно-Західніої Європи (у XV столітті), і на схід до Китаю (у XIII або XIV столітті) і Японії (у XVII столітті). На якомусь етапі виникли мутантні жовті і білі форми, позбавлені антоціанінів. Дані з документів і картин свідчать, що морква культивована в Північно-Західній Європі до XVI століття була фіолетового або жовтого кольору. Так було аж до ювілею Короля Нідерландів Вільгельма Оранського, XVIІ століття, якому в подарунок селекціонували з жовтої моркви оранжеву, в якій виявилась висока концентрація бета-каротину (оранжевого пігменту). #читати
Статті