Психологія емоцій. Підручник
ISBN:
Автор:
Видавництво:
Рік видання:
Сторінок:
ПЕРЕДМОВА . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .6
Розділ 1. ПСИХОЛОГІЯ ЕМОЦІЙ 9
1 .1 . Поняття про емоції . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .9
1 .2 . Історія вивчення проблеми емоцій у психології . . . . . . . 21
1 .3 . Основні напрямки та теорії дослідження емоцій . . . . . . 52
1 .4 . Фізіологічні основи емоцій . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67
1 .5 . Емоційне реагування . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 72
1 .6 . Емоційні стани . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 85
1 .7 . Проблема класифікації емоцій . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 93
Розділ 2. ПСИХОЛОГІЧНА СУТНІСТЬ ЕМОЦІЙНОЇ СФЕРИ . . .100
2 .1 . Емоційні феномени та проблема дослідження
емоційної сфери . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .100
2 .2 . Категорія емоційності у психології . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .110
2 .3 . Онтогенез емоційної сфери особистості . . . . . . . . . . . . . .117
Розділ 3. ЕМОЦІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .125
3 .1 . Проблема визначення емоційної компетентності у
психології . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .126
3 .2 . Емоційна компетентність як складова професійної
діяльності лікаря . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .131
3 .3 . Тренінг формування емоційної компетентності . . . . . .155
Розділ 4. ЕМОЦІЇ І ЗДОРОВ’Я . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .186
4 .1 . Вплив емоцій на людину . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .186
4 .2 . Роль емоцій у виникненні та лікуванні психічних і
психосоматичних захворювань . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .190
Розділ 5. ЕМОЦІЙНІ ЯВИЩА ТА ОСОБЛИВОСТІ СПІЛКУВАННЯ . . .196
5 .1 . Процес комунікації та емоції . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .197
5 .2 . Спілкування як фактор розвитку емоційної сфери . . . .199
5 .3 . Вплив різних сторін спілкування на емоційну сферу . . . . . 203
5 .4 . Зв’язок емоцій та емоційності з процесом спілкування . . . . . . . .206
5 .5 . Виразність мовлення як прояв емоційного складу людини у спілкуванні . 217
5 .6 . Роль емоцій у становленні взаємин між людьми . . . . . .224
ТЕМИ ДЛЯ ОБГОВОРЕННЯ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .231
ПСИХОЛОГІЧНІ ЗАВДАННЯ ТА ВПРАВИ . . . . . . . . . . . . . . . . . .235
КОРОТКИЙ СЛОВНИК ЕМОЦІЙНИХ ТЕРМІНІВ . . . . . . . . . . .246
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .249